mandag den 7. oktober 2013

Pandebånd

Nu når jeg er så glad for at hækle for tiden, vil jeg prøve at lave noget brugbart. Det er begrænset hvor mange syltetøjsglas med hæklet låg, man har brug for. Men i skal nu ikke føle jer for sikre derude.... Jeg har flere tilbage! Efter al for lang tid på Pinterest faldt valget på pandebånd, da jeg selv mangler et. Så håber jeg, at de falder i god jord hos andre.

Lyserødt pandebånd med star stitches

Mit første pandebånd til min niece A's 3års fødselsdag

Mønstret har jeg lånt af Krittewitt. Tak. http://www.krittewitt.dk/2012/01/diy-hklet-pandeband-i-star-stiches.html
Det tog et par forsøg, men jeg synes nu slutresultatet blev meget godt. Dejligt med tutorials på YouTube, ellers havde jeg aldrig lært de Star Stitches. Så håber jeg bare den passer hende. Min dreng D på 2,5 år blev brugt som hovedmodel, men et lyserødt pandebånd passer vist bedst til piger.



Hvide pandebånd med knapper

Mit andet forsøg er til min veninde og hendes datter.

Nu håber jeg, at de kan lide dem. Igen fandt jeg mønstret på Pinterest. 
http://www.jennlikesyarn.com/2011/02/free-crochet-pattern-easy-and-pretty.html

1 kommentar: